sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Erimielisyyksiä

No nih, justiin kun pääsin kehumasta miten mukavaa tämän bullin kanssa on asua niin tämä päivä osoittikin sen olevan jotain aivan muuta kuin mukavaa. Ensinnäkin iltapäivällä alkanut räntäsade aiheutti sen, että Hely kieltäytyi lähtemästä ulos. Minä kutsun koiraa eteisessä, koira lymyilee talon toisella puolella ja juoksee karkuun kun lähestyn sitä. Hely arvasi heti mitä minulla oli mielessä, joten mikään lahjominen ei auttanut, uhkailusta nyt puhumattakaan. Muutaman kerran sain sen napattua kainaloon (joo, about kymmenen kiloa vasta painoa neidillä) ja kannettua sen terassille, josta se ystävällisesti astui nurmikon puolelle, kyykkäsi pissat ja juoksi viivana sisälle.

Iltaa kohti energiaa pääsi sitten latautumaan siihen malliin, että alkoikin sisällä olla tukalat oltavat hepuloivan bullin sekä 1- ja 2-vuotiaiden lapsosten kanssa, joista toisella oli lisäksi sormi paketissa perjantaina sattuneen tapaturman vuoksi. Hely otti elämäntehtäväkseen yrittää siepata lasten leluja ja purra niitä rikki mahdollisimman nopeaan tahtiin. Minä kiellän ja tarjoan vastineeksi mitä ihanimpia puruluita: ei kelpaa. Loppuviimein tämä 1-vee lapsi keksi hakea keittiön laatikosta silikonisen pullasudin ja siihenkös Hely rakastui kerta heitolla eikä se meinannut saada siitä silmiään (eikä hampaitaan) irti. Minä ajattelin ottaa tämän vastaan koulutushaasteena ja päätin, että nyt harjoitellaan "Ei ota" - käskyä. Hyvinhän se sujui siihen asti, kun toinen lapsista vei huomioni tanssimalla keittiön pöydällä ja Hely näki tilaisuutensa tulleen ja nappasi pullasudin saman tien. Minä olin kuitenkin nopea ja sain kaivettua sudin kidasta pois ja heivasin bulleron alta aikayksikön häkkiinsä: näin siinä Hely käy jos minua uhmaat! Muutaman minuutin päästä havahduin huomaamaan, että onpas neiti hiljaa ja tyytyväinen, ei protestoinut ollenkaan häkitystä. Ja kappas vain, ei kai sitä ääntä tulekaan jos suussa on pullasuti! En käsitä miten ihmeessä se suti sinne häkkiin joutui mutta nyt se joutui joka tapauksessa roskikseen, koska Hely ystävällisesti poisti sudista kaikki "harjakset"... :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti